Faktura og betaling

Fakturaforklaring

På fakturaen din finner du all informasjon knyttet til din strømavtale og ditt forbruk. Her finner du en oversikt over hva de ulike delene av din faktura betyr: 

Se utvidet fakturaforklaring .

På de fleste fakturaer vises både nettleie og strømforbruk. Summen av disse utgjør månedlige kostnader. Du finner alle fakturaene dine og betalingsstatus på Min Side.

Kan jeg få betalingsutsettelse?

Betalingsutsettelse eller oppdeling ordner du på Min side. Du benytter tidligere faktura ved betaling. Forsinkelsesrente vil påløpe fra opprinnelig betalingsfrist og belastes på neste faktura.

Hva er gjennomfakturering?

Gjennomfakturering betyr at vi samler kostnaden for nettleie og strøm på èn faktura. Da slipper du å forholde deg til to ulike fakturaer. Det vil ta tid før en avtale med alle netteiere er på plass, men her er en oversikt over alle gjennomfaktureringsavtaler som er på plass frem til nå. Listen vil oppdateres fortløpende.

Netteier Privat/Bedrift
Agder Energi Nett Privat/Bedrift
BKK Privat
Eidefoss Privat/Bedrift
Eidsiva Nett Privat/Bedrift
Fosen Nett Privat
Glitre Energi Privat
Gudbrandsdal Energi AS Nett Privat
Hafslund Nett AS Privat/Bedrift
Hallingdal Kraftnett Privat
Hemsedal Energi Privat
Hurum Energiverk Privat
Jæren Energi Privat
Kvinnherad Energi Privat
Lyse Elnett Privat
Midtkraft Nett Privat
Mørenett AS Privat/Bedrift
Nord Østerdal Kraftlag Nett Privat
NorgesNett  Privat
Nordlandsnett Privat
NTE Privat
Ringeriks-kraft Nett Privat
Skagerak Nett Privat/Bedrift
Stange Energi Nett AS Privat
Troms Kraft Privat/Bedrift
TrønderEnergi Privat
Valdres Energiverk AS Nett Privat
Varanger Kraft Nett Privat
Øvre Eiker Nett AS

Privat

Kan jeg få elektronisk faktura og/eller AvtaleGiro?

Vi har faktura- og betalingsløsninger som passer for deg. Du kan bestille det du ønsker på Min Side. Vi tilbyr: eFaktura, AvtaleGiro, E-postfaktura og digipost. 

Korrigering av forbruk kan forekomme på strømfakturaer

Innimellom kan det av ulike årsaker være slik at kontakten med måleren din faller ut en periode (for eksempel 1 time, en dag), slik at forbruket blir beregnet. Disse forbruksverdiene sender netteieren din til oss. Så snart kontakten med måleren oppnås igjen, byttes det beregnede forbruket ut med det som er korrekt. Du får da en korrigering av forbruket.