Måleravlesning FAQ

Her finner du ofte stilte spørsmål og svar om måleravlesning.

Hvordan kan jeg levere måleravlesning?

Måleravlesning kan leveres via Min Side eller ved å sende SMS til 06262. 
 
 

Når skal jeg levere måleravlesning?

Vi oppfordrer alle kunder til å lese av strømmåleren og levere inn måleravlesning den første i hver måned. På den måten vil du få en faktura som er basert på ditt faktiske forbruk. Dersom vi ikke får inn måleravlesningen hver måned, beregner vi forbruket basert på historiske opplysninger som er registrert på ditt anlegg.

Du har full anledning til å lese av måleren så ofte og når du vil. Skal du på ferie er det lurt å lese av og registrere måleravlesning før du drar og når du er tilbake.

Vi anbefaler kunder med fritidsbolig å lese av strømmåleren da de er på hytta.

 

Jeg har sendt inn min avlesning, hvorfor har dere beregnet?

Hvis du leser av måleren før eller etter den første i måneden, vil nettselskapet ditt beregne forbruket for perioden hensyntatt din måleravlesning. Dette er grunnen til at du ikke vil finne igjen din reelle måleravlesning på fakturaen.

Dersom din måleravlesning kommer for sent i forhold til avlesningsfristen til nettselskapet, vil fakturaen bli produsert med utgangspunkt i en beregnet måleravlesning.

Inne på Min Side finner du en oversikt over alle dine måleravlesninger.

Del artikkel